تراکت دیگر طرح ها

طرح لایه باز تراکت دیگر-طرح-ها-تراکت

دسته بندی محصول :

طرح تراکت دیگر طرح ها

فرمت فایل :

Psd

رنگ بندی استفاده شده:

سبز،سفید،آبی،نارنجی،قرمز،زرد،بنفش

لایه های فایل :

لایه باز

ابعاد فایل :

 A5

رزولوشن :

300 DPI

حجم فایل فشرده :

2 تا 10 MB

مد تصویر: CMYK
قابل استفاده در :فتوشاپ،ایلاستریتور،کورل درا

تراکت تبلیغاتی چیست؟

تراکت تبلیغاتی معمولاً یک ورق چاپی است که برای جلب توجه افراد به یک رویداد ، خدمات ، ایده یا محصول مورد استفاده قرار می گیرد. یک طرح تراکت تبلیغاتی معمولاً دارای یک پیام بسیار ساده است که انتقال آن آسان است. این تراکت معمولاً روی کاغذهای 8.5 * 11 اینچی چاپ می شود تا هزینه چاپ را کاهش دهد. البته ، تراکت ها از اندازه معمول برخوردار نیستند و می توانند در هر اندازه ای چاپ شوند. به طور معمول ، تبلیغات فقط  روی یک طرف تراکت چاپ می شوند ، اما قانون خاصی وجود ندارد که چاپ روی هر دو طرف تراکت را منع کند.

تراکت های تبلیغاتی معمولاً به صورت دست به دست کردن در مکان هایی که رفت و آمد زیادی دارند یا در آنجا مردم به دلیل خاصی مانند نمایشگاه ها ،خرید یا مراسم عمومی جمع می شوند ، توزیع می شود. تراکت را می توان به صورت تا شده پخش کرد یا در یک پاکت قرار داد. تراکت تبلیغاتی را می توان با هر رنگی چاپ کرد ، اما تراکت تمام رنگی بیشتر توصیه می شود زیرا می تواند هدف اصلی تبلیغات یعنی جلب توجه مردم را برآورده کند.

معمولا عمر تراکت ها کوتاه است ، به عنوان مثال ، فقط برای اطلاع رسانی در مورد رویدادی مانند افتتاح فروشگاه بزرگ یا حراج ویژه مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل ، کاغذ مورد استفاده برای تبلیغات لزوماً نباید سنگین باشد ، اما بهتر است تراکت را روی کاغذ ضخیم تری چاپ کنید تا بتوان از اطلاعات روی آن به طور مکرر استفاده کرد ، به عنوان مثال (در مواردی که دستورالعمل های استفاده از ابزار یا وسیله ای وجود دارد) می تواند به راحتی مدت طولانی دوام بیاورد.

کجا می توان از تراکت استفاده کرد ؟

تراکت  های تبلیغاتی می توانند توسط افراد ، شرکت ها یا سازمان های غیرانتفاعی یا دولتی استفاده شوند. کاربردهای استفاده از تراکت های تبلیغاتی عبارتند از:

استفاده از تراکت تبلیغاتی ، مانند کارت پستال یا پوسترهای کوچک ، راهی ارزان برای بازاریابی ، تبلیغات یا برقراری ارتباط با مردم است. تراکت های تبلیغاتی در اندازه های مختلفی ارائه می شوند. برخی از این موارد عبارتند از:

مقرون به صرف بودن چاپ تراکت

روشهای گران قیمت دیگری برای تبلیغ وجود دارد که مخاطبان اصلی را هدف قرار نمی دهد. چاپ تراکت هزینه تبلیغات را بسیار کاهش می دهد و یکی از موثرترین روش های تبلیغات است که پیام شما را با هزینه کمتری به مخاطبان اصلی منتقل می کند.

بازاریابی سریع توسط طرح تراکت تبلیغاتی

هنگامی که در یک نمایشگاه یا رویداد شرکت می کنید ، با ارائه تراکت به مخاطب می توانید پیام تبلیغاتی خود را همانجا مستقیماً به مخاطب برسانید تا بتوانید از طرف دیگر ، با قرار دادن کد QR یا کد تخفیف در تراکت ، می توانید مخاطبان را ترغیب کنید تا از تخفیف محصول یا خدمات شما استفاده کنند.

تولید و توزیع تراکت بسیار ارزان است و تنها با یک دستگاه چاپ استاندارد معمولی انجام می شود. استفاده از آنها در دهه 1990 میلادی با توسعه سیستم چاپ رومیزی افزایش یافت. امروزه می توان تراکت های تبلیغاتی را به راحتی با رایانه و چاپگرهای خانگی چاپ و کپی کرد. همچنین ، در عصر مدرن ، با استفاده از اینترنت ، مشتریان و شرکت های تبلیغاتی می توانند طرح های خود را مبادله و در نهایت محصول نهایی را از طریق پست دریافت کنند.

تراکت های تبلیغاتی معمولاً از چند طریق توزیع می شود ، از جمله در میان مردم در خیابان ها ، ارسال از طریق پست به خانه ها ، به داخل انداختن از در به داخل خانه ، قرار دادن زیر برف پاک کن ماشین ها، پخش کردن بین مردم در مراسم و تجمع ها،چسباندن روی دیوار، قرار دادن روی بولتن دانشگاه ها، کافی شاپ ها و …..

امروز ، تعدادی از افراد یا سازمان ها از طریق ایمیل تراکت تبلیغاتی ارسال می کنند. با این کار هزینه چاپ ، پست کردن یا استخدام افراد برای توزیع تراکت بین مردم کاهش می یابد. یک تراکت الکترونیکی می تواند داخل ایمیل درج شود یا به متن ایمیل پیوست شود.

موارد مهم درمورد تراکت تبلیغاتی:

محتوای تراکت بسیار مهم است: فقط به تصاویر و طراحی تزئینات زیبا در تراکت تبلیغاتی اکتفا نکنید. تصاویر و طراحی برای جلب توجه بسیار مفید است ، اما محتوا همیشه از اهمیت بیشتری برخوردار است. مخاطب شما کیست؟ هدف تراکت چیست؟ پاسخ به چنین سوالاتی به شما در انتخاب عنوان مناسب ، انتخاب کلمات مناسب و توزیع تراکت به بهترین شکل ممکن کمک می کند.

توجه مخاطب را جلب کنید: تراکت شما باید با سایر تراکت ها متفاوت باشد به گونه ای که مردم را به خواندن آن ترغیب کند. از تصاویر جذاب ، رنگ های روشن و چاپ با کیفیت بالا استفاده کنید. سعی کنید با استفاده از عبارات جالب تر ، مردم را به خواندن تراکت خود ترغیب کنید.

عدم استفاده از تصاویر ، بهتر از استفاده از تصاویر بد است: برای ایجاد توجه بصری از تصاویر با کیفیت و خوب استفاده کنید. اگر تراکت شما تصویر جذابی ندارد که مورد توجه واقع شود و داستان را بیان کند ، بهتر است به هیچ وجه از تصویر استفاده نکنید. در عوض ، می توانید از طرح با متن و رنگ های شاد استفاده کنید.

اطلاعات مفیدی را درتراکت قرار دهید: معمولاً افراد به اطلاعاتی علاقه دارند که ممکن است به طریقی برای آنها مفید باشد. لحظه ای خود را جای مشتری های خود قرار دهید. شرکت شما چه محصولی را می تواند تولید کند که به نفع آنها باشد؟ نیازها و علاقه مندی های مشتریان شما چیست؟ سعی کنید این نیازها را هدف قرار دهید. کوتاه و مفید صحبت کنید تا علاقه خوانندگان خود را از دست ندهید. تراکت را با اطلاعات غیرضروری پر نکنید. از جملات کوتاه استفاده کنید و فقط در مورد موضوع اطلاعات بدهید.

به مخاطب دلیلی برای اقدام دهید: انتظار دارید مخاطبانتان پس از خواندن تبلیغات شما چه واکنشی نشان دهند؟ با استفاده از جمله ای که موجب انگیزش آنها برای اقدام شود ، قصد خود را نشان دهید. عبارات متداول مورد استفاده برای این منظور عبارتند از “همین الان ذخیره کنید” ، “ثبت نام رایگان” ، “اکنون سفارش دهید” و “امروز تماس بگیرید”. برای افزایش قدرت جملات ، می توانید از محدودیت زمانی برای اقدام و مراجعه مخاطبان استفاده کنید.

بارها و بارها متن را بخوانید و بررسی کنید: بارها اتفاق افتاده است که به دلیل یک خطای کوچک،هزاران تراکت را چاپ مجدد کرده اند. متن آگهی خود را بارها و بارها بخوانید. قبل از چاپ تراکت ها در حجم زیاد ، تعداد کمی را تستی چاپ کرده و در بین مردم توزیع کنید تا مطمئن شوید خطایی در آگهی تبلیغاتی رخ نداده است. به عنوان مثال ، از این نسخه آزمایشی می توانید بفهمید که آیا اندازه عنوان مناسب است و می تواند از دور جلب توجه کند یا نه.

با ضمانت کیفیت، پشتیبانی محصول و طراحی اختصاصی پاویسا

دیگر طرح ها دیگر بنر ها دیگر ویزیت ها