طرح لایه باز تراکت رنگی

طرح لایه باز تراکت تبلیغاتی رنگی – تراکت لایه باز

دسته بندی محصول :

طرح لایه باز تراکت رنگی

فرمت فایل :

Psd

رنگ بندی استفاده شده :

چند رنگ

لایه های فایل :

لایه باز

ابعاد فایل ها :

 A5

رزولوشن :

300 DPI

حجم فایل فشرده :

2 تا 50 MB

مد تصویر:  CMYK
قابل استفاده در : فتوشاپ،ایلاستریتور،کورل درا

تراکت تبلیغاتی چیست؟

تراکت تبلیغاتی معمولاً یک ورق چاپی است که برای جلب توجه افراد به یک رویداد ، خدمات ، ایده یا محصول مورد استفاده قرار می گیرد. طرح تراکت تبلیغاتی معمولاً دارای یک پیام بسیار ساده است که انتقال آن آسان است. این تراکت معمولاً روی کاغذهای 8.5 * 11 اینچی چاپ می شود تا هزینه چاپ را کاهش دهد. البته ، اندازه تراکت ها  ثابت نیست و می توانند در هر اندازه ای چاپ شوند.معمولا تراکت ها یک رو طراحی و چاپ می شوند ، اما قانون خاصی وجود ندارد که چاپ روی هر دو طرف تراکت را منع کند.

تراکت های تبلیغاتی معمولاً به صورت پخش کردن در مکان هایی که رفت و آمد زیادی دارند یا مردم به دلیل خاصی مانند نمایشگاه ها ،خرید یا مراسم عمومی جمع می شوند، توزیع می شود. تراکت را می توان به صورت تا شده پخش کرد یا در پاکت قرار داد.

تراکت تبلیغاتی را می توان با هر رنگی چاپ کرد ، اما تراکت تمام رنگی بیشتر توصیه می شود زیرا می تواند هدف اصلی تبلیغات یعنی جلب توجه مردم را برآورده کند.

معمولا عمر تراکت ها کوتاه است!

به عنوان مثال: فقط برای اطلاع رسانی در مورد رویدادی مانند افتتاح فروشگاه بزرگ یا حراج ویژه مورد استفاده قرار می گیرند.  اما اگر تارکت شما اطلاعات کاربردی داشته باشد از این قانون گریخته است! برای تراکت های رنگی و دارای اطلاعات کاربردی مثل منوی رستوران توصیه میشود از کاغذ با کیفیت تری استفاده کنید.

تراکت برای چه مشاغلی مناسب است؟

تراکت  های تبلیغاتی می توانند توسط افراد ، شرکت ها یا سازمان های غیرانتفاعی یا دولتی استفاده شوند. کاربردهای استفاده از تراکت های تبلیغاتی عبارتند از:

  • تبلیغ رویدادهایی مانند کنسرت موسیقی ، جشنواره یا اجتماعات سیاسی یا اجتماعی.
  • تبلیغ مشاغل مبتنی بر فروش کالا مانند سوپرمارکت های بزرگ و یا مشاغل مبتنی بر خدمات مانند رستوران.
  • انتقال یک پیام سیاسی ، اجتماعی یا مذهبی که می تواند بخشی از کارزار سیاسی یک نامزد انتخاباتی برای اقناع مردم باشد.
  • آگهی استخدام برای شرکت ها یا سازمان ها

استفاده از تراکت تبلیغاتی ، مانند کارت پستال یا پوسترهای کوچک ، راهی ارزان برای بازاریابی ، تبلیغات یا برقراری ارتباط با مردم است. تراکت های تبلیغاتی در اندازه های مختلفی ارائه می شوند. برخی از این موارد عبارتند از:

ابعاد متداول تراکت تبلیغاتی رنگی:

  • A4 اندازه سربرگ
  • A5 نصف سربرگ
  • DL اندازه کارت تبریک
  • A6 اندازه کارت پستال

هزینه مقرون به صرف تراکت تبلیغاتی رنگی

روشهای گران قیمت دیگری برای تبلیغ وجود دارد که مخاطبان اصلی را هدف قرار نمی دهد. چاپ تراکت هزینه تبلیغات را بسیار کاهش می دهد و یکی از موثرترین روش های تبلیغات است که پیام شما را با هزینه کمتری به مخاطبان اصلی منتقل می کند.

بازاریابی سریع با طرح تراکت حرفه ای

هنگامی که در یک نمایشگاه یا رویداد شرکت می کنید ، با ارائه تراکت به مخاطب می توانید پیام تبلیغاتی خود را همانجا مستقیماً به مخاطب برسانید تا بتوانید از طرف دیگر ، با قرار دادن کد QR یا کد تخفیف در تراکت ، می توانید مخاطبان را ترغیب کنید تا از تخفیف محصول یا خدمات شما استفاده کنند.

تولید و توزیع تراکت بسیار ارزان است و تنها با یک دستگاه چاپ استاندارد معمولی انجام می شود. استفاده از آنها در دهه 1990 میلادی با توسعه سیستم چاپ رومیزی افزایش یافت. امروزه می توان تراکت های تبلیغاتی را به راحتی با رایانه و چاپگرهای خانگی چاپ و کپی کرد. همچنین ، در عصر مدرن ، با استفاده از اینترنت ، مشتریان و شرکت های تبلیغاتی می توانند طرح های خود را مبادله و در نهایت محصول نهایی را از طریق پست دریافت کنند.

تراکت های تبلیغاتی معمولاً از چند طریق توزیع می شود ، از جمله در میان مردم در خیابان ها ، ارسال از طریق پست به خانه ها ، به داخل انداختن از در به داخل خانه ، قرار دادن زیر برف پاک کن ماشین ها، پخش کردن بین مردم در مراسم و تجمع ها،چسباندن روی دیوار، قرار دادن روی بولتن دانشگاه ها، کافی شاپ ها و …..

امروز ، تعدادی از افراد یا سازمان ها از طریق ایمیل تراکت تبلیغاتی ارسال می کنند. با این کار هزینه چاپ ، پست کردن یا استخدام افراد برای توزیع تراکت بین مردم کاهش می یابد. یک تراکت الکترونیکی می تواند داخل ایمیل درج شود یا به متن ایمیل پیوست شود.

موارد مهم درمورد تراکت کسب و کارهای مختلف:

محتوای تراکت بسیار مهم است: فقط به تصاویر و طراحی تزئینات زیبا در تراکت تبلیغاتی اکتفا نکنید. تصاویر و طراحی برای جلب توجه بسیار مفید است ، اما محتوا همیشه از اهمیت بیشتری برخوردار است. مخاطب شما کیست؟ هدف تراکت چیست؟ پاسخ به چنین سوالاتی به شما در انتخاب عنوان مناسب ، انتخاب کلمات مناسب و توزیع تراکت به بهترین شکل ممکن کمک می کند.

توجه مخاطب را جلب کنید: تراکت شما باید با سایر تراکت ها متفاوت باشد به گونه ای که مردم را به خواندن آن ترغیب کند. از تصاویر جذاب ، رنگ های روشن و چاپ با کیفیت بالا استفاده کنید. سعی کنید با استفاده از عبارات جالب تر ، مردم را به خواندن تراکت خود ترغیب کنید.

عدم استفاده از تصاویر در تراکت، بهتر از استفاده از تصاویر بد است!

برای ایجاد توجه بصری از تصاویر با کیفیت و خوب استفاده کنید. اگر تراکت شما تصویر جذابی ندارد که مورد توجه واقع شود و داستان را بیان کند ، بهتر است به هیچ وجه از تصویر استفاده نکنید. در عوض ، می توانید از طرح با متن و رنگ های شاد استفاده کنید.

اطلاعات مفیدی را درتراکت قرار دهید!

معمولاً افراد به اطلاعاتی علاقه دارند که ممکن است به طریقی برای آنها مفید باشد. لحظه ای خود را جای مشتری های خود قرار دهید. شرکت شما چه محصولی را می تواند تولید کند که به نفع آنها باشد؟ نیازها و علاقه مندی های مشتریان شما چیست؟ سعی کنید این نیازها را هدف قرار دهید. کوتاه و مفید صحبت کنید تا علاقه خوانندگان خود را از دست ندهید. تراکت را با اطلاعات غیرضروری پر نکنید. از جملات کوتاه استفاده کنید و فقط در مورد موضوع اطلاعات بدهید.

به مخاطب دلیلی برای اقدام دهید!

انتظار دارید مخاطبانتان پس از خواندن تبلیغات شما چه واکنشی نشان دهند؟ با استفاده از جمله ای که موجب انگیزش آنها برای اقدام شود ، قصد خود را نشان دهید. عبارات متداول مورد استفاده برای این منظور عبارتند از “همین الان ذخیره کنید” ، “ثبت نام رایگان” ، “اکنون سفارش دهید” و “امروز تماس بگیرید”. برای افزایش قدرت جملات ، می توانید از محدودیت زمانی برای اقدام و مراجعه مخاطبان استفاده کنید.

بارها و بارها متن تراکت را بخوانید و بررسی کنید!

بارها اتفاق افتاده است که به دلیل یک خطای کوچک،هزاران تراکت را چاپ مجدد کرده اند. متن آگهی خود را بارها و بارها بخوانید. قبل از چاپ تراکت ها در حجم زیاد ، تعداد کمی را تستی چاپ کرده و در بین مردم توزیع کنید تا مطمئن شوید خطایی در آگهی تبلیغاتی رخ نداده است. به عنوان مثال، از نسخه آزمایشی می توانید بفهمید که آیا اندازه عنوان مناسب است و می تواند از دور جلب توجه کند یا نه!

  • طرح لایه باز تراکت رنگی به نحوی طراحی شده که به راحتی می توانید در متن، نوشته های طرح، رنگبندی قالب، پس زمینه و همچنین در چیدمان طرح تغییرات دلخواه خودتان را اعمال کنید.
  • در طرح لایه باز تراکت رنگی تمامی معیارهای چاپ شامل رنگ بندی مناسب، حاشیه اطمینان (برش بعد از چاپ) و فضای کافی برای درج متن رعایت شده است.
  • طرح لایه باز تراکت رنگی با ویژگی های استاندارد توسط تیم حرفه ای پاویسا طراحی شده است.
  • طرح لایه باز تراکت رنگی به صورت لایه باز طراحی شده و می توانیدآن را برای سایر مناسبت های مرتبط نیز ویرایش نموده و چاپ و استفاده کنید.

تراکت لایه باز

  • با تراکت لایه باز به صورت لایه باز و با فرمت پی اس دی در زمان آماده سازی آن صرفه جویی فرمایید.
  • تراکت لایه باز در سایز استاندارد و با طراحی جذاب را در سایت پاویسا تجربه کنید.
  • تراکت لایه باز را می توانید با توجه به نیاز خودتان و در اندازه متناسب به صورت افقی و عمودی چاپ نمایید.
بستن