ساعات کاری : همه روزه به جز روز های تعطیل از ساعت 9 الی 22 | تلفن تماس 09113461899

در جلسه گذشته تا ابزار انتخاب نمودن سریع پیش رفتیم و این جلسه قصد داریم ادامه مباحث گذشته را خدمت دوستان ارائه دهیم.برای این کار لازم است ابتدا نرم افزار ادوبی فتوشاپ را باز نموده و با ادامه آموزش‌ها همراه ما باشید.

 ابزار برش زدن

یکی از کاربردی‌ترین ابزار ادوبی فتوشاپ که بسیار پراهمیت است و ما مجبور هستیم دائما از آن در موارد گوناگون استفاده کنیم ابزار برش زدن است. برای آن‌که بتوانید به صورت میانبر به این ابزار دسترسی پیدا کنید، می‌توانید کلید C را بفشارید. هم چنین می‌توانید با فشردن کلیدهای Shift+c نیز به ابزارهای دیگر دسترسی پیدا کنید.  

ابزار برشابزار انتخاب قطره چکان

برای این که بتوانید از یک نمونه رنگ در بخشی از تصویر استفاده نمایید می توانید روی ابزار قطره چکان حساب  کنید. برای آن که خیلی سریع به این ابزار برسید کافی است کلید I را بفشارید، از سوی دیگر با فشردن کلید Shift+I می توانید به ابزار Color sampler برای قیاس رنگ‌های چارچوب مد نظر دسترسی پیدا کنید. نکته قابل توجه اینجاست که ابزارهای Ruler و Note نیز چارچوب مد نظر را با خط‌کش معین می‌نمایند و اطلاعات رنگی قسمت مورد نظر را به نمایش می‌گذارند.

ابزار ویرایش ناحیهایابزار ویرایش ناحیه‌ای

برای آن که بتوانید به ابزار ویرایش ناحیه‌‌ای یا چسب زخم نیز به طور میانبر دسترسی پیدا کنید کافی است کلید J از صفحه کلید را بفشارید. نکته قابل توجه اینجاست که این ابزار کارآمد برای پاک کردن نویزهای ناخواسته تصویر و یا ایرادهای موضعی تصویر بسیار ثمربخش است. برای این که به سایر ابزارهای این خانواده دسترسی داشته باشید تنها کافی است کلید Shift+J را بفشارید. با استفاده از این ابزار فوق‌العاده می‌توانید قرمزی چشم را از بین ببرید.

ابزار انتخاب قلممو یا براش

کلید میانبر برای رسیدن به این ابزار حرف B است. در حقیقت یکی از پیچیده‌ترین ابزارها در ادوبی فتوشاپ همین ابزار به حساب می آید. البته ابزار سختی برای کار کردن نیست و حتی کار کردن با آن بسیار آسان هست. اما ویژگی‌های آن بسیار گسترده است و شما قادر خواهید بود تا قلم و مدل‌های گوناگون را برای قلم‌موی خود از نوار گزینه‌ها برگزینید. برای آن‌که به ابزارهای Color، Pencil، Replacement و Mixer Brushes به راحتی دسترسی پیدا کنید کافی است کلید Shift+B را بفشارید و هم‌زمان از آن‌ها استفاده کنید.

ابزار استامپابزار استامپ

برای آن که بتوانید به ابزار استامپ یا مهر کی کننده به طور میانبرر دسترسی داشته باشید تنها کافی است کلید s از صفحه کلید را بفشارید. در حقیقت یکی دیگر از ابزارهای ویرایش عکس‌ها و تصاویر نیز محسوب می گردد. برای به کار بردن از این ابزار و انتخاب آن از نوار ابزار باید کلید Alt از صفحه کلید را برگزینید و روی بخشی از تصویر که میخواهید، کلیک نمایید. تصویر آن بخش در این ابزار ثبت گردیده و شما با کلیک روی بخش‌های دیگر می توانید چارچوبی را که ضبط کرده‌اید روی مکان دیگر کپی کنید. با فشار دادن کلید Shift+S می‌توانید به Sattern Stamp Tool دسترسی پیدا کنید.

ابزار هیستروی براشابزار هیستروی براش

برای این که بتوانید به طور میان‌بر به ابزار هیستروی براش یا  Histroy Brush Tools در ادوبی فتوشاپ دسترسی داشته باشید می‌توانید کلید Y را بفشارید. شما با به کار بردن این ابزار می توانید به گزینه‌های متنوعی دسترسی پیدا کنید و کارهای شگفت‌آوری را در ارتباط با تصاویر و عکس‌ها انجام دهید و فیلترهای ویژه‌ای را روی آن اعمال کنید. برای استفاده از ابزار Art Histroy Brush نیز قادر خواهید بود با فشردن کلیدهای Shift+Y به این ابزار دسترسی داشته باشید.

ابزار پاککنابزار ویرایش ناحیه‌ای

این ابزار که از محبوبیت خاصی در بین کاربران برخوردار است را می توان با استفاده از کلید E بدان رسید این ابزار امکانات گوناگونی را برای کاربران خود در نظر گرفته است. به منظور پاک نمودن لایه‌ها برای رسیدن به تصاویر Transparent یا پاک نمودن زمینه (بک گراند) خاص از تصویر، جزء کارهای مهم این ابزار به حساب می آید. برای آن که بتوانید از ابزارهای Background Eraser و Magic Eraser برسید کافی است کلید Shift+E را بفشارید.

ابزار گرادینتابزار گردیانت

برای آن که بتوان به دنیای رنگی فتوشاپ معنای خاصی بخشید ابزار گرادینت یا Gradiant Tools به کار برده می شود. برای ان که بتوانید به طور میانبر به این ابزار دسترسی داشته باشید فقط کافی است کلید G را بفشارید. با انتخاب نمودن این ابزار و درگ موس خود روی پس زمینه مد نظر می توانید تا پس زمینه خود را رنگ کنید. این ابزار مضاف بر گرادینت، از یک سطل رنگ نیز بهره می‌برد. برای آن که بتوانید به سطل رنگ دسترسی پیدا کنید باید از کلیدهای Shift+G استفاده کنید. با به کار بردن این ابزار می توانید تا سطحی را با رنگی که انتخاب نموده‌اید، پر کنید.

ابزار بلور و اسفنجابزار بلور

برای آن که به طور میانبر به ابزار بلور Blur و اسفنج Smudge برسید هیچ کلیدی تعریف نشده است. ابزار اسفنج قادر خواهد بود به طور ویژه‌ای اثرات خوبی در ویرایش تصاویر شما داشته باشد. با کلیک نمودن روی این ابزار می توانید ابزارهای دیگری مثل Blur و  Sharpen را نیز ببینید.

ابزارابزار Dodge و BurnDodge و Burn

برای آن که بتوانید به طور میانبر به این ابزار دسترسی پیدا کنید کافی است کلید O را بفشارید. این ابزار نیز جزء ابزارهای ویرایش و روتوش تصویر است که می توانند تصاویر را تیره و یا روشن کنند. ابزار Sponge هم در این مجموعه موجب تولید افکت‌های بلوری شکل روی تصاویر می شود.  ابزار Dodge و BurnابزارPen ابزار pen

ابزار Pen یا همان قلم که با کلید P قادر خواهیم بود به طور میانبر به آن دسترسی داشته باشیم، ابزاری بسیار جالب برای کشیدن مسیر و یا اشکال گوناگون برای کمک به مبتدیان و تازه‌واردها است.

ابزار برای نوشتن متنابزار برای نوشتن متن

برای این ابزار در صفحه کلید حرف T تعریف شده است، این ابزار قابلیت نوشتن در ادوبی فتوشاپ را برای ما فراهم می‌کند. با برگزیدن این ابزار قادر خواهید بود به طور افقی متنی را روی تصویر مد نظرتان بنویسید و از سوی دیگر با فشار دادن کلیدهای Shift+T نیز می توانید به صورت عمودی روی متن خود یادداشت کنید. این ابزار نیز جزء ابزارهای کاربردی به حساب می آید و از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

دانلود فایل PDF آموزش فتوشاپ -ابزارها(جلسه سوم)

 

بستن